Helaas is het nu niet mogelijk om online te bestellen. Ga naar onze winkels.
Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws.

Nieuws over Vrijbuiter

Blijf hier op de hoogte!

Vrijbuiter bevindt zich in een lastige situatie. Op dinsdag 31 juli 2018 is de surséance van betaling van Vrijbuiter omgezet in een faillissement. De curatoren doen momenteel onderzoek naar de mogelijkheden om de voortzetting van de activiteiten van Vrijbuiter voor de toekomst veilig te stellen. Dit zijn mr. Meijer en mr. Van Burg van advocatenkantoor De Haan uit Groningen en Assen. We zetten ons met man en macht in om zo snel mogelijk weer in een normale situatie te komen.
 
Het goede nieuws is dat onze winkels gewoon open zijn. Door juist nu te kopen help je Vrijbuiter! 

Er zijn echter wel een aantal nieuwe spelregels door de curatoren bepaald. Hieronder geven we het antwoord op de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij, stuur deze dan per mail naar webshop@vrijbuiter.nl. Deze pagina werken we regelmatig bij.

We hebben er het volste vertrouwen in dat we jou mogen blijven helpen, nu, maar ook in de toekomst. We vinden het uiterst vervelend, vooral voor jou als klant en vragen je begrip voor de situatie.

Algemeen

Is Vrijbuiter Failliet?
Ja dat klopt helaas, alle Vrijbuiter winkels incl. De Waard in Heerde zijn dinsdag 31 juli 2018 failliet verklaard. Alle winkels blijven voorlopig nog gewoon open. We zetten ons met man en macht in om zo snel mogelijk weer in een normale situatie te komen. Het tentenmerk De Waard is per 15 augustus 2018 overgenomen door de Sunshine Group. Lees hier meer.

Vrijbuiter Megastores

Kan ik nog wel in de Vrijbuiter winkels kopen?
Jazeker, alle winkels van Vrijbuiter zijn gewoon elke dag open. Bekijk alle openingstijden op www.vrijbuiter.nl/megastores

Kan ik een product dat ik gekocht heb ik de winkel nog terugbrengen?
Ja, mits het product nog nieuw is en in de originele verpakking zit, kun je deze met de originele kassabon binnen 14 dagen na aankoop terugbrengen. Je kunt het product ruilen voor een ander product of je geld retour krijgen.

Kan ik  nog producten kopen die besteld moeten worden bij een leverancier (zoals voortenten en luifels)?
Dit verschilt leverancier. Hierover kun je het best een mail sturen naar webshop@vrijbuiter.nl

Webshop aankopen

Kan ik nog wel in de webshop van Vrijbuiter kopen?
Nee, op dit moment is het niet mogelijk om een aankoop te doen via onze webshop. Onze winkels zijn wel gewoon open.

Ik heb nog een bestelling gedaan. Krijg ik deze nog wel geleverd?
Ja, alle bestellingen gedaan vóór 20 augustus 2018 8:00 uur worden gewoon uitgeleverd. Mocht het niet mogelijk zijn om je bestelling uit te leveren krijg je je geld retour.

Kan ik mijn bestelde artikelen nog wel retour sturen?
Online aankopen gedaan vòòr 20 augustus 2018 8.00 uur mogen nog gewoon geruild of geretourneerd worden mits het product nog nieuw is en in de originele verpakking zit.

Garantie

Mijn bestelde artikel is defect, kan ik hem dan ook nog retour sturen?
Op instructie van de curatoren mogen we je alleen een vervangend artikel aanbieden voor het defecte product wanneer je deze na 20 juli 2018 besteld hebt (dat is de datum van surseance). Heb je jouw product vóór die datum besteld, dan kun je voor het bedrag wel een claim indienen bij onze curatoren op www.dehaanlaw.nl (klik bovenin het scherm op “faillissementen” en klik dan rechts op het scherm op “vordering indienen”). Wij vinden dit bijzonder vervelend. De curatoren onderzoeken nu welke mogelijkheden er voor Vrijbuiter in de toekomst zijn. Wij gaan er vanuit dat we hierover binnenkort meer duidelijkheid kunnen geven. Zodra dit voor ons bekend is hopen wij je net als altijd een passende oplossing te kunnen bieden.

Ik wil graag iets laten repareren, kan dit nog?
Helaas kunnen we op dit moment geen reparaties aannemen. Je kunt je gegevens laten noteren door onze klantenservice, dan nemen we contact met je op wanneer we meer duidelijkheid hebben over de situatie.

Heb ik nog garantie op producten die ik nog ga kopen?
Mocht het artikel dat je binnenkort aan wilt schaffen bij thuiskomst defect blijken te zijn, dan mogen we je op instructie van de curatoren enkel een vervangend artikel aanbieden. 

Heb ik nog garantie op eerder gekochte producten?
Op instructie van de curatoren mogen we je alleen een vervangend artikel aanbieden voor het defecte product wanneer je deze na 20 juli 2018 gekocht hebt (dat is de datum van surseance). Heb je jouw product vóór die datum gekocht, dan kun je voor het bedrag wel een claim indienen bij onze curatoren op www.dehaanlaw.nl (klik bovenin het scherm op “faillissementen” en klik dan rechts op het scherm op “vordering indienen”). De garantie op merkproducten (Vrijbuiter Outdoor en Redwood uitgezonderd) blijft wel van kracht. Je kunt hiervoor rechtstreeks contact opnemen via de website van het betreffende merk van jouw defecte product.
Wij vinden deze situatie bijzonder vervelend. De curatoren onderzoeken nu welke mogelijkheden er voor Vrijbuiter in de toekomst zijn. Wij gaan er vanuit dat we hierover binnenkort meer duidelijkheid kunnen geven. Zodra dit voor ons bekend is hopen wij je net als altijd een passende oplossing te kunnen bieden. We zullen garantie-aanvragen registeren en nemen contact met je op zodra er meer bekend is. 

Cadeaubonnen

Kan ik nog cadeaubonnen kopen bij Vrijbuiter?
Nee, dat nu niet mogelijk.

Kan ik mijn cadeaubon nog inleveren?
Helaas mogen wij op instructie van de curator geen cadeaubonnen meer aannemen.
Ben je het hier niet mee eens, dan kun je de waarde van je cadeaubon claimen bij onze curator: De Haan advocaten op www.dehaanlaw.nl.

We houden je graag op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen via www.vrijbuiter.nl/nieuws
Vrijbuiter NL
0 10 0

Een moment, we updaten jouw winkelmand!